Badollet Ivresse Tourbillon

DDe obicei, cand auzim de un ceas cu tourbillon ne asteptam ca acesta sa fie elementul principal al ceasului, cel care iese mereu in evidenta. Ceasul Ivresse Tourbillon de la Badollet nu tine cont de aceasta “regula” si ne arata un alt mod de prezentare a tourbillon-ului.

Deoarece nu stim foarte multe despre cei de la Badollet, ne-am gandit sa facem cateva cercetari. Am aflat ca din 1655 numele era reprezentativ unei familii foarte apreciate de ceasornicari. Au avut o afacere infloritoare, transmisa din tata in fiu, incepand de la Geneva si ajungand pana in America. La fel ca majoritatea brandurilor, si cei de la Badollet incearca sa combine traditiile proprii cu cerintele moderne. In acelasi timp, ei incearca sa exprime acest neoclasicism in asa fel incat sa isi pastreze respectul pe care l-au castigat de-a lungul timpului.

Ceea ce ne-a atras atentia la modelul Ivresse Tourbillon a fost faptul ca l-am gasit la categoria “Ceasuri Complicate” la Grand Prix d’Horlogerie si, la prima vedere, nu intelegeam ce cauta acolo. Modelul a impresionat destul de mult datorita plasarii tourbillonului. Acesta nu este in fata, cum il gasim de obicei, ci este asezat in spatele ceasului si poate fi vazut printr-un geam din cristal de safir. Ideea nu este rea, dar unii critici au sustinut ca tourbillonul este “o bijuterie pe care o porti la vedere”. Un alt detaliu care i-a incantat pe fanii brandului a fost carcasa. Se pare ca aceasta forma “alungita” incepe sa castige din ce in ce mai mult teren. Carcasa din platina are o dimensiune de 30 x 53.8 mm, iar pentru a nu il face mai mare, brandul a ales sa “manance” din discul folosit pentru indicarea timpului. Cei de la Badollet au tinut sa mentioneze ca au acordat o atentie deosebita si mecanismului. Acesta este unul mecanic, cu o frecventa de 18.000 de vibratii pe ora si are o rezerva de energie de aproximativ 120 de ore.

Desi statutul lui pe piata nu este bine definit, Ivresse Tourbillon se va vinde la pretul de 188.000 de franci elvetieni.

20 September   by | Niciun comentariu | Branduri:

Scrie un comentariu