CCeasul – o bijuterie indispensabila oricarui individ. Incercam sa il asortam cat mai bine la tinuta, cumparam ceasuri elegante, ceasuri sport, ceasuri fashion.
Si locurile unde ne sunt prezentate spre vanzare sunt diferite: magazine, forumuri, site-uri specializate, piete, talciocuri etc. Fiecare incearca sa ne convinga ca marfa lui e cea mai buna. Nu avem posibilitatea de a merge imediat la specialist pentru a face o autentificare. Iata cateva elemente de care trebuie sa tinem cont pentru a deosebi un ceas fake de unul original. Oricum, va recomand ca verificarea finala sa o faca un profesionist. Dar daca tineti cont de cateva sfaturi, scutiti banii de taxi.
Verificati cu atentie carcasa si bratara. Daca prezinta urme de oxizi, poleiala se jupeste, are imprimat pe bratara 18k 750, coronita remontoare are o culoare galben inchis spre negru, capacul ceasului este prins cu suruburi in cruce, e clar: ceasul este fake.
La aceste ceasuri calendarul nu se opreste la data de 31 ci merge pana la 39.
Unele ceasuri se vor a fi cronometre (a nu se confunda cu COSC certified).
In primul rand trebuie sa aiba doua butoane in plus fata de ceasul normal. Un buton start-stop situat la ora doua si un buton reset situat la ora 4. Ei bine, in acest caz pornim cronometrul sa vedem daca acesta functioneaza. Nu va lasati pacaliti daca apasand pe butoane veti constata ca acele cadranelor mici inainteaza cate un pas. Asta nu inseamna ca a pornit cronometrul.
Daca vanzatorul este in piata si incearca cu orice chip sa va vanda un ceas, sa va convinga ca nu are bani de tren, ca i s-a stricat masina si nu are bani de reparatie, daca de la 500 lei reduce pretul la 50 de lei si daca are palarie cu boruri largi si mustati intoarse, e clar, ceasul este fake.
Este bine de tinut cont de faptul ca nu exista ceasuri “replica A”, “replica AAA+++”. Exista ceasuri originale si ceasuri false. Este perfect adevarat ca fiecare cumpara dupa propriul buget, dar personal prefer un Racheta autentic si precis decat un fake.
Articol scris de Adrian Rotariu
claudiu (18-04-2011 ; 4:34 pm) #
Totusi,sa nu generalizam.Suruburile de prindere ale capacului spate pot fi “in cruce” si la ceasurile autentice.De exemplu,producatorul de ceasuri Diesel,foloseste pentru prinderea capacelor spate,numai suruburi “in cruce”.Fac exceptie modelele ale caror capace sunt prinse prin insurubare.Acelasi lucru se intalneste si la unele modele ale producatorului Fossil.
Iata si doua exemple :
Diesel : DZ1216
Fossil : ES1967