Richard Mille Tourbillon G-Sensor RM

SSpre sfarsitul anului 2012, cei de la Richard Mille au lansat ceasul Tourbillon G-Sensor RM 036, care, desi este inspirat din automobile, vrea sa scoata in evidenta doar o anumita latura a acestei lumi, cea a sigurantei soferilor.

Lumea automobilelor a fost mereu o sursa de inspiratie pentru Richard Mille, care a incercat sa surprinda diferite elemente ale masinilor in ceasurile performante. Pana acum, brandul se poate lauda cu cateva realizarii privind cursele de masini:  este partener cu Felipe Massa si Jules Bianchi si, nu in ultimul rand este “official timekeeper”pentru cursele Le Mans Classic si Grand Prix de Pau Historique. Totusi, a ramas un aspect inca neatins de cei de la Richard Mille si anume siguranta in spatele volanului. Astfel, brandul a semnat un parteneriat cu Jean Todt si cu organizatia “FIA Action For Road Safety”(Actiune pentru Siguranta Drumurilor), iar  ceasul Tourbillon G-Sensor RM 036 este rezultatul acestei colaborari si reprezinta „o solutie tangibila pentru problemele de siguranta ale soferilor”, dupa cum sustine Richard Mille. De asemenea, ceasornicarul afirma ca modelul „este capabil sa interpreteze stresul fizic la care este supus corpul uman in timpul accelerarilor si decelerarilor rapide”. Foarte multe date despre exteriorul ceasului nu avem. Stim doar ca Tourbillon G-Sensor RM 036 este creat din titaniu, are o dimensiune de 50 x 42.7 mm si o grosime de 17 mm. S-ar zvoni ca are si o rezistenta la apa, dar nu stim pana la ce adancime. 

Mecanismul RM036 este manual  si are o rezerva de energie de aproximativ 70 de ore. Placa principala este creata din nanofibra de carbon, care a fost trecuta prin diferite procese pentru a deveni mai rezistenta. Podurile sunt din titaniu de 5 grade, care, nu numai ca este mai usor, dar este mult mai rezistent decat alte aliaje. Mecanismul ceasului a fost conceput pentru a indica numarul de G-uri acumulate in timpul unei decelerari. Indicatorul pentru aceasta functie se afla in dreptul orei 12, unde, linia verde este asa-numita „zona sigura”, soferul nefiind in pericol, iar linia rosie este „zona critica”. Caseta arc a mecanismului are o viteza destul de mare, de 6 ore pentru miscarea de revolutie, fata de 7.5 ore. Pe langa toate acestea, ceasul indica orele si minutele in centru si are un indicator pentru secunde in dreptul orei 6, unde este plasat si tourbillonul.

Nu am reusit sa aflam pretul pentru acest model, dar stim sigur ca Tourbillon G-Sensor RM 036 este in editie limitata de 15 bucati. Chiar daca punem sub semnul intrebarii lizibilitatea cadranului, credem ca ceasul este destul de reusit si este de admirat munca depusa pentru constructia lui.

7 January   by | Niciun comentariu | Branduri:

Scrie un comentariu