STEINHART Nav.B-Uhr REPLICA limited B-type

IIn cautarea ceasului de pilot perfect.

Interesul fata de acest tip de ceas m-a facut sa caut unul, care sa respecte adevarul istoric, dar care sa fie fabricat in prezent. Si cat de greu poate fi acest lucru? Foarte greu, atunci cand fiecare detaliu conteaza, si cand trebuie luate anumite decizii in functie de aportul pe care si l-a adus fiecare producator in parte, la estetica si functionalitatea variantei originale, reinterpretand-o. Alegerea mea a fost Steinhart “Nav.B-Uhr REPLICA limited B-type”

Steinhart este un producator german nou, mic, care reuseste sa produca piese se ofera pasionatilor ceea ce ei isi doresc, ceasuri de marina, diver, aviatie, pilot, editii speciale sau limitate, curele… si, toate astea avand o comunicare perfecta cu clientul, care , de fiecare data va fi multumit.

Ceasurile de pilot din anii 1940 aveau anumite caracteristici obligatorii:

  • diametru mare (pentru lizibilitate) 55mm
  • contrast puternic al aratatoarelor pe cadran (alb pe negru)
  • marcaje clare, luminiscente
  • secundar central cu hack (putea fi oprit in dreptul orei 12 cand se trage coroana) pentru sincronizare
  • coroana usor de manevrat purtand manusi
  • cadran fara marcaje nefolositoare (steril)
  • respectarea unor standarde de precizie
  • marcaj triunghiular in dreptul orei 12 pentru o mai buna orientare
  • curea de piele lunga ce permite purtarea peste maneca hainei

Asa ca, dupa cum am aratat, primeaza functionalitatea, dar odata cu ea, a venit si partea estetica. Intre diferitele variatiuni pe aceasta tema s-au impus doua tipuri de design – fara cerc interior (tipul A) si cu cerc interior (tipul B).

Cautarea mea s-a oprit asupra designului cu cerc interior, tipul B, dar, si aici exista o sumedenie de diferente, forma aratatoarelor, forma carcasei, marcajele de pe cadran, marimea, tipul de curea, pretul, mecanismul… ca sa enumar doar cateva.

Si, cum detaliile fac diferenta a urmat cea mai grea munca, alegerea pe baza detaliilor, de la pozitia marcajului din dreptul orei 12 pana la forma secundarului.

In final m-am oprit asupra acestui ceas, Steinhart, pe care vi-l voi prezenta pe scurt, in continuare.

Dimensiuni – 47mm diametru / 14,2mm grosime

Carcasa – otel inoxidabil, cu finisaj mat, cu aspect sablat

Mecanism – Unitas cu armare manuala, modificat pentru secundar central cu hack, decorat si placat cu aur

Editie limitata la 55 piese

Spate transparent pentru vizualizarea mecanismului

Cristal de safir convex, tratat antireflex pe interior

Steinhart cred ca a facut odata cu acest ceas cea mai reusita reinterpretare modenta a ceasurilor de pilot din anii 40.

In aceste doua fotografii sunt reprezentate varianta originala si varianta Steinhart.

Prin acest ceas s-a reusit oferirea unei franturi de istorie, reinterpretata fericit, in asa fel incat de fiecare data cand il port… devin pilot.

Articol scris de Bogdan F.

17 September   by | 3 comentarii | Branduri:

Comentarii

Dobre Andrei (11-10-2010 ; 2:44 pm) #

Salut! Am gasit blogul tau relativ recent si imi plac articolele tale. M-am gandit recent sa fac cadou un ceas Steinhart Nav. B-Uhr II 44mm Automatic, doar ca m-am trezit tarziu si acum sunt presat de timp, poti sa-mi spui cat a durat livrarea ceasului?
Multumesc

Bogdan Fondrea (12-10-2010 ; 1:38 am) #

Multumesc pentru aprecieri! Poti sa le scrii celor de la Steinhart (au un serviciu clienti excelent) si iti vor trimite in aceasi zi ceasul cand faci plata. La mine a ajuns in doua zile!

eux (16-09-2012 ; 11:13 pm) #

la ce pret este?

Scrie un comentariu