TAG Heuer V4

AAcum cateva luni am vorbit despre ceasul Monaco Mikrograph de la Tag Heuer. Acum au lansat un nou model din colectia Monaco, ceasul V4 Titanium,  cu care participa la Grand Prix D’Horlogerie de la Geneva. Recunoastem modelul ca facand parte din colectia Monaco, deoarece carcasa are acelasi design ca celelalte ceasuri din colectie. Este facut din titaniu si ceramica, materiale care ii ofera o rezistenta nemaipomenita si o greutate scazuta.

Mecanismul ceasului este automat si este primul mecanism cu belt-driven transmission facut de Tag-Heuer. Aceasta “transmisie” este patentata de Tag Heuer si presupune inlocuirea pinioanelor cu curele. Pe scurt: in loc sa se roteasca, cum se intampla la mecanismele clasice, greutatea liniara se misca in sus si in jos de-a lungul unui circuit V din cilindri, care seamana cu motoarele masinilor. Ce presupune aceasta schimbare? Componentele mecansimului nu sunt puse in miscare prin pinioane ci prin 5 curele, a caror tensiune este reglata prin 2 piulite. Alta parte impresionanta  este faptul ca acestea sunt cele mai mici curele confectionate vreodata. Pe langa aceasta schimbare, mecansimul are o frecventa de 28.800 de vibratii pe ora si o rezerva de energie de aproximativ 42 de ore.

Ceasul se diferentiaza de restul modelelor din colectia Monaco prin cadranul inexistent.  Desi observam de la prima vedere ca ne uitam la un mecanism, componentele sale au o dinamica si un efect aparte. Carcasa are o grosime de 17 mm si o dimensiune de 39 x 39 mm. Rezistenta ceasului la apa este pana la 50 de metri. Cureaua este facuta din piele si se inchide intr-o catarama metalica.

V4 Titanium este in editie limitata de 200 de bucati si se vinde in jurul a 78.000 de dolari. Suntem curiosi sa vedem cum se va descurca la Geneva.

3 October   by | Niciun comentariu | Branduri:

Scrie un comentariu