FHH lanseaza o noua campanie impotriva ceasurilor contrafacute

PPerioada de vara si in special vacantele din acest anotimp, reprezinta un moment, numit de Federatia Internationala de Orologie (FHH), “anotimpul naiv”. Aceste luni sunt ideale pentru cei care comercializeaza ceasuri contrafacute. Ei de-abia asteapta turistii care sa achizitoneze astfel de modele, din cauza ca nu au bugetul necesar pentru a-si cumpara un ceas autentic. Acest proces, vanzare-cumparare, are loc cel mai adesea la vami sau in orasele de la granita statelor. Aceste schimburi sunt din ce in ce mai dese, ceea ce este foarte trist.

Mai mult de 40 de milioane de ceasuri false au fost vandute in 2010, iar, in acelasi an, au fost create doar 26 de milioane de ceasuri autentice. Ce implica vanzarea si in acelasi timp si cumpararea unui ceas fals? In primul rand, imaginea brandului real este deteriorata. Spre exemplu, compania respectiva nu reuseste sa isi mai vanda ceasurile autentice, cele contrafacute fiind mult mai ieftine si astfel, se ajunge la concedierea personalului, la insolventa firmei si in cel mai rau caz, la disparitia ei de pe piata. Apoi, ceasurile contrafacute nu sunt create nici pe jumatate in felul in care sunt cele reale. Falsurile se asambleaza pe “banda rulanta” si in cele mai multe cazuri, lucratorii sunt copii. Mai mult, nimic ce tine de aceste ceasuri nu este legal, in cadrul acestui proces avand loc si spalarile de bani. Un cumparator nu isi da seama, dar in momentul in care achizitioneaza un fals, participa si sustine toate aceste lucruri, care sunt din categoria crimelor organizate. Pe de alta parte, nu numai companiile sunt afectate de acest comert, dar si cumparatorii pot avea de suferit. Riscurile acestora implica amenzi, taxe civile si penale si, in cel mai rau caz, boli de sanatate, datorita conditiilor in care sunt facute si comercializate acele ceasuri.

Federatia internationala de orologie, FHH, a inceput o noua campanie improtriva acestor comercializari. “Ai posibilitatea de a alege – nu fi complice la crima!” este numele campaniei initiate de FHH, care a introdus-o si cu un film de scurt-metraj. Federatia incearca sa educe publicul si fanii ceasurilor cum sa evite achizitionarea unor ceasuri false. In primul rand trebuie sa cumpere numai de la distribuitorii si magazinele oficiale si inregistrate. Apoi, in cazul cumpararii de pe internet, sa verifice identitatea vanzatorului si daca se poate seria ceasului. Nu in ultimul rand, trebuie cerut certificatul de autenticitate al ceasului.

Momentan, nu exista o statistica foarte clara cu privire la numarul comerciantiilor de ceasuri contra facute, tot ce se stie este ca numarul lor este in crestere.

25 July   by | Niciun comentariu

Scrie un comentariu